MŁODY PROGRAMISTA - INNOWACJA PEDAGOGICZNA

W listopadzie została wprowadzona w naszej szkole Innowacja Pedagogiczna pt. Młody Programista. Realizowana jest ona w postaci zajęć koła informatycznego, na których uczniowie klas IV-VI zgłębiają podstawy programowania komputerowego.

Środowiskiem w jakim pracują uczniowie jest SCRATCH. Jest to intuicyjny język programowania, który pozwala na tworzenie gier, pokazów multimedialnych, historyjek i projektów. Tworzenie skryptów odbywa się za pomocą gotowych bloczków funkcyjnych, a efekt stworzonego programu jest widoczny zaraz po jego uruchomieniu.

 

Dlaczego programowanie?

W dzisiejszych czasach obecność technologii informacyjnych daje się odczuć niemalże w każdej dziedzinie ludzkiego życia. Śmiało można stwierdzić fakt, iż posiadanie i użytkowanie komputera stało się już rzeczą codzienną i oczywistą. Nowoczesna technika rozwija się ogromnym tempie. Chcąc nadążyć za jej postępem programowanie staję się, obok ojczystego i obcego, trzecim językiem, jaki człowiek powinien znać aby lepiej rozumieć otaczający go świat i zmiany jakie w nim zachodzą.

Współczesna szkoła powinna zadbać o wszechstronny rozwój swoich uczniów, m.in. poprzez przygotowanie ich do sprawnego funkcjonowania w świecie nowoczesnych technologii. Ważną rolą staję się również ukazanie faktu, iż komputer służy nie tylko do gier i przeszukiwania sieci ale stanowi także wspaniałe narzędzie, którym uczniowie mogą sami sterować w zaplanowany i przemyślany sposób. Programowanie to gimnastyka dla umysłu rozwijająca wiele kompetencji, takich jak kreatywność, twórczość czy samodzielność. Rozwija ciekawość świata, logiczne myślenie, uczy rozwiązywać problemy angażując w to wiedzę z różnych przedmiotów.

/tekst: Szymon Pietrusa/

KOMUNIKATY

 

******

KONKURSY!

05 marca 2020 r.

 

17 marca 2020 r.

 

19 marca 2020 r.

*******

Wymagania edukacyjne i przedmiotowe:

kl. 1

kl. 2

kl. 3

kl. 4

kl. 5

kl. 6

kl. 7

kl. 8

*******

 

*******

 *****

*****

*******

CIEKAWE STRONY DLA UCZNIÓW